Widzenie z Rafałem Gawrońskim

Oto mail jaki otrzymałem dzisiaj po południu. Autorem jest znajoma Rafała Gawrońskiego.

Wczoraj tj. w środę widziałam się z Rafałem. W więzieniu to samo było co i na Rakowieckiej, SW nie przekazała od niego na portiernię – celowo nazwisk osób, które on wskazał ,jako uprawnione do odwiedzin. Na portierni strażnik tym samym mówi, że widzenia nie będzie i to w obowiązku więźnia jest zgłosić nazwiska osób, które mają być do niego wpuszczone” . Rafał od komisariatu na ul. Wilczej jest szykanowany-oprócz tych nazwisk, które komendant zatrzymuje by nie wpisać na listę widzeń to na Rakowieckiej odmówiono prawa do wykonania telefonu oraz nie chciano wystawić dla niego talonu na rzeczy, a został zabrany z ulicy w jednych skarpetkach, slipach i koszuli, na Rakowieckiej też wbrew regulaminowi został pozbawieny prawa do wzięcia prysznicu oni mają raz w tygodniu wyjście pod natrysk. Rafał , jak minęło przeszło dziesięć dni mógł z niego skorzystać, a upały w Warszawie były 30-33 st. C.Jeszcze mu zagrożone, ”jak się będzie stawiał to dostanie pałami”.
List wysłałam poleconym ,pieniadze przelewem w sobotę do środy ponoć nie doszło , chociaż w banku to trwa 2-3 dni. Rafał prosił aby coś przygotować w rocznicę na 29 września – jeden miesiąc, jakiś protest,wystąpienie.

Pośrednio dowiedziałem się też że Rafał odsiaduje 47 dni za niezastosowanie się do sankcji, które były wymierzone w zeszłorocznym wyroku. Przypomnijmy, że jak Gawroński twierdzi, wyrok dotyczył petycji, które Rafał skierowal do organizacji międzynarodowych, a które według sądu były pomówieniem (art. 212).
29 sierpnia chcielibyśmy zorganizować protest w Warszawie – zależy to jednak od tego ile osób wzięłoby w nim udział. Proszę o komentarze od osób, które chciałyby wesprzeć Rafała podczas protestu.  Można też wysłać do mnie email na adres monitorpolski@yahoo.com
Kolejnym krokiem będzie powołanie fundacji w obronie wolności słowa w Polsce, fundacji, której celem będą działania zmierzające do  usunięcia totalitarnego artykułu 212 z kodeksu karnego.

2 responses to “Widzenie z Rafałem Gawrońskim

  1. Pingback: Komu te wojny? (aktualizacje) « Grypa666's Blog

  2. Jolanta 19 sierpnia 2010 o 10:37 pm

    NIKT NAM BUZI NIE zamknie!!! musimy bronic swojego słowa i swojej racji, a przede wszystkim PRAWDY ,DOŚĆ „STALINIZMU” W Polsce !!!popieram JAK NAJBARDZIEJ,
    PROTEST W SŁUSZNEJ SPRAWIE …. TRZEBA UWOLNIĆ RAFLA GAWROŃSKIEGO !!!!