Polski biznesmen Marek Stępień – List Otwarty

Marek Stępień

Marek Stępień: „W ramach istniejącego ładu prawnego zostałem wywłaszczony z całego majątku a mój stan zdrowia został doprowadzony, że od roku 2005 jestem na rencie inwalidzkiej (…)  polski wymiar sprawiedliwości i polskie urzędy chronią zagraniczne korporacje a polski przedsiębiorca jest traktowany przez te urzędy jak potencjalny oszust i złodziej (…)
zatrudnienie straciło 120 pracowników (…) Groupe Casino naruszyła zasady konkurencji UE oraz Europejski Kodeks Etyczny Franchisingu i wzywa Parlament Europejski do podjęcia działań.(…)”

Poniższy list jest przykładem tego jak obecnie niszczy się Polaków, szczególnie tych z inwencją i środkami, w już chyba nie naszym kraju. To nie jest odosobniony przypadek, praktycznie każdy uczciwy Polak prędzej czy później zetknie się z niszczącą machiną biurokracji i bezprawia.
Moim zdaniem jest to element ludobójstwa dokonywanego po cichu, w sposób wykorzystujący luki prawne czy też jawne działania przestępcze – jeśli działanie zmierza do eliminacji jakiejś grupy ludnościowej, to czymże jest to innym niż ludobójstwem?
Nie sądzę żeby publikacja poniższego listu pomogła panu Stępniowi, choć na pewno nie zaszkodzi – bo już nic nie może zaszkodzić w takiej sytuacji w jakiej się znalazł. Dlatego sądzę, że nie można poprzestać tylko na publikacjach – należy się organizować i uderzać zwartą masą, wtedy będzie bardziej bolało, a i łatwiej się będzie przebić.
Skuteczne działania prezentują stowarzyszenia, takie jak Przeciw Bezprawiu z Bielska – Białej.
Łącząc siły stajemy się jeszcze mocniejsi i przyjdzie moment, że rozliczymy tych ludzi z bezprawnych działań i złodziejstwa.

List Otwarty – z dnia 02.07.2011 r. *

Szanowni Państwo,

Zwracam się z prośbą o interwencje i pomoc w mojej sprawie w chwili kiedy Polska obejmuje przewodnictwo w Unii Europejskiej rząd polski powinien się zająć sprawami, które dotyczą obywateli naszego kraju. W roku 2006 złożyłem petycje dotyczącą łamania prawa przez francuski koncern Geant – Leader Price. Powyższy koncern złamał wszystkie możliwe reguły dotyczące konkurencji, przepisów prawnych – zakaz nadużywania pozycji dominującej, praktykę monopolisty, zakaz uczciwej konkurencji i jawności, zmuszanie swych partnerów handlowych do dumping. W związku z powyższym został złamany porządek prawny w Rzeczypospolitej Polskiej.

Treść komunikatu dla posłów dokument w oryginale znajduje się na stronie:

http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2004_2009/documents/cm/656/656933/656933pl.pdf

KOMUNIKAT DLA POSŁÓW

Petycja 0406/2006, którą złożył Marek Stępień (Polska), w sprawie rzekomych naruszeń głównych zasad franchisingu w związku z umową zawartą pomiędzy firmą Cyrus ze Szczecina i francuską firmą Groupe Casino

1.    Streszczenie petycji

Składający petycję jest właścicielem upadłej firmy Cyrus, która w ramach umowy franchisingu z francuską firmą Groupe Casino prowadziła uprzednio pięć lokalnych sklepów w Szczecinie (Polska). Składający petycję utrzymuje, że kwestia bankructwa jego firmy wynikała z braku odpowiedniego, określonego w umowie postępowania franchisingodawcy. Składający petycję podkreśla, że w rezultacie bankructwa jego firmy zatrudnienie straciło 120 pracowników, stwierdza też, że firma Groupe Casino naruszyła zasady konkurencji UE oraz Europejski Kodeks Etyczny Franchisingu i wzywa Parlament Europejski do podjęcia działań.

2.    Dopuszczalność

Petycję uznano za dopuszczalną w dniu 25 września 2006 r. Zwrócono się do Komisji o przekazanie informacji (art. 192 ust. 4 Regulaminu).

3.    Odpowiedź Komisji, otrzymana w dniu 28 lutego 2007 r.

Kontekst/streszczenie faktów/przebieg sprawy

Składający petycję Marek Stępień jest polskim przedsiębiorcą, działającym w sektorze dystrybucji handlowej artykułów żywnościowych i nieżywnościowych. W 1999 r. zawarł on umowę franchisingu z francuską firmą Groupe Casino na wykorzystanie marki „Leader Price” przez pięć należących do niego sklepów w Szczecinie. Z powodu szeregu trudności składający petycję ogłosił upadłość w 2004 r. i zwolnił 120 pracowników.

Składający petycję uważa, że firma Groupe Casino ponosi odpowiedzialność za bankructwo jego firmy. Dlatego wielokrotnie i dokładnie informował władze krajowe, instytucje WE oraz lokalną prasę polską o swojej sytuacji oraz działaniach, jakie podjął przeciwko Groupe Casino i jej sklepom (tj. supermarketom „Géant Polska” i „Leader Price”).

W okresie od maja do października 2006 r. składający petycję wystosował 30 pism i wysłał kilka listów elektronicznych do różnych organów Komisji (SG, OLAF, COMP, EMPL, ENTR, MARKT, INFSO, JLS, SANCO). Wszystkie te pisma i listy zostały przekazane DG COMP, która udzieliła odpowiedzi zgodnie z kodeksem dobrej praktyki administracyjnej.

Skarga

Składający petycję utrzymuje, że przyczyną bankructwa jego firmy były nieuczciwe działania handlowe firmy Groupe Casino, głównie w związku z realizacją umowy franchisingu zawartej między Groupe Casino a składającym petycję. Zarzucane działania antykonkurencyjne polegały w szczególności na ograniczaniu dostaw, obowiązku sprzedaży poniżej kosztów oraz narzucaniu cen franchisingobiorcy przez franchisingodawcę. Składający petycję twierdzi między innymi, że naruszono postanowienia art. 81 i 82 traktatu WE i wzywa Komisję do rozpoczęcia dochodzenia w tej sprawie.

Uwagi Komisji do argumentacji zawartej w petycji

Sprawa opisana przez składającego petycję dotyczy obecnej sytuacji na polskim rynku lokalnym. Ponieważ ewentualne konsekwencje tej sprawy w zakresie naruszenia zasad konkurencji najprawdopodobniej dotyczą części Polski (a konkretnie regionu szczecińskiego), Komisja uważa, że najwłaściwszym organem, który mógłby zająć się tą kwestią, jest polski urząd ds. konkurencji. Komisja przekazała swoje uwagi skarżącemu w piśmie z dnia 25 września 2006 r.(D005971) oraz w piśmie z dnia 24 października 2006 r. (D006622). W pismach tych Komisja przypomniała składającemu petycję, że od dnia 1 maja 2004 r. przepisy wspólnotowe w zakresie konkurencji w pełni obowiązują krajowe urzędy ds. konkurencji oraz sądy krajowe, w wyniku czego Komisja bardziej koncentruje swoje działania na analizie takich rzekomych ograniczeń konkurencji, które mają związek z kilkoma państwami członkowskimi. Komisja zachęciła również składającego petycję do zwrócenia się do polskiego urzędu ds. konkurencji i podała kontakt do polskiego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

WNIOSKI

KOMISJA ZAUWAŻA, ŻE PROBLEM PORUSZONY W PETYCJI DOTYCZY SYTUACJI NA POLSKIM RYNKU LOKALNYM. DLATEGO JEST ZDANIA, ŻE POLSKI URZĄD DS. KONKURENCJI ORAZ POLSKIE SĄDY SĄ WŁAŚCIWE DLA ROZSTRZYGNIĘCIA TEJ KWESTII. POLSKI URZĄD DS. KONKURENCJI POSIADA UPRAWNIENIA DO STOSOWANIA ART. 81 I 82 TRAKTATU W PRZYPADKACH INDYWIDUALNYCH, PODOBNIE JAK POLSKIE SĄDY PRZY ORZEKANIU W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KONKURENCJI1. KOMISJA POINFORMOWAŁA POLSKI URZĄD DS. KONKURENCJI O TEJ SPRAWIE.

Należy zwrócić uwagę, że zgodnie z art. 7 Konstytucji RP organy władzy publicznej działają na podstawie i w granicach prawa. W ramach istniejącego ładu prawnego zostałem wywłaszczony z całego majątku a mój stan zdrowia został doprowadzony, że od roku 2005 jestem na rencie inwalidzkiej. Wszyscy są wobec prawa równi nikt nie może być dyskryminowany w życiu społecznym lub gospodarczym z jakichkolwiek przyczyn. Jako absolwent Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Szczecińskiego czuje się, że polski wymiar sprawiedliwości i polskie urzędy chronią zagraniczne korporacje a polski przedsiębiorca jest traktowany przez te urzędy jak potencjalny oszust i złodziej. Próbowałem wyrwać się z umowy franczyzowej, którą Sąd Gospodarczy w Szczecinie określił jako niezgodą z prawem moja upadłość powstała w wyniku niezgodnych z prawem działań francuskiego partnera. Takie jest postanowienie XXII Wydziału Gospodarczego w Szczecinie. Pytam się gdzie jest Państwo i mechanizmy obronne dla jego obywateli. Czy jesteśmy mięsem armatnim dla zachodnich inwestorów czy żyjemy w cywilizowanej Europie gdzie obowiązują równe prawa dla wszystkich obywateli. Jestem taką samą ofiarą chciwości korporacji jako ofiary amerykańskiego finansisty Bernarda Madoffa. Leader Price stworzył klasyczną piramidę finansową a w roku 2006 sprzedał swoje wszystkie aktywa w Polsce około dwudziestu centrów handlowych Geant, dwustu sklepów Leader Price, centrum dystrybucji Legionów, Stryków, Ursynów. Majątek wyceniony na kilkaset milionów euro. W okresie swojej działalności w Polsce oczywiście zwolniony ze wszystkich podatków i danin na rzecz państwa. Po firmie, która jest notowana na giełdzie paryskiej została spalona ziemia i oszukani jej partnerzy. Jako jedyny partner nie dałem się zastraszyć i poświęciłem cały swój majątek w celu wyjaśnienia mechanizmów złodziejskiego systemu jakim był system franczyzowy w Leader Price. Niestety Państwo Polskie nie radzi sobie z takimi patologiami w związku z tym, że objęliśmy Przewodnictwo w Unii Europejskiej domagam się od instytucji, które są odpowiedzialne za porządek prawny w RP aby zajęły się tą sprawą w ramach swych ustawowych obowiązków, a Państwa o pomoc w przekazaniu tej sprawy aby trafiła we właściwe ręce i miała swój szczęśliwy finał.

Proszę przyjąć wyrazy należnego szacunku

Marek Stępień

  • za treść listu odpowiada autor
Reklamy